neděle 5. října 2014

KNIŽNÍ DOPORUČENÍ II

Přes prázdniny jsem nějak zabředla do fantasy žánru a nějak jsem se z toho nemohla vybabrat. Každopádně teď v září jsem se tuhle krátkou obsesi rozhodla utnout a sáhla jsem opět po detektivce, což pro mě taky není úplně typické, ale budiž.



Problém trilogií je v tom, že jakmile přečtete první díl, automaticky sáhnete po druhém, a pak po třetím. Žádná pauza na něco jiného než fantasy mezitím neexistuje. Stejně jsem to měla s trilogií Divergence, Rezistence, Aliance (třetí díl jsem měla půjčený, zatím nemám vlastní). První dva díly jsou skvělé, třetí lehce pokulhává, ale i tam si ho budete chtít přečíst. Co oceňuju (a teď pozor - jedná se o malý velký spoiler) je, že kniha nedopadne dvakrát růžově, všichni spolu nebudou žít šťastně až do smrti a tak dále. Tady tímhle se u mě kniha trochu vyhoupla a nezařadila se mezi bezcenné fantasy kousky. Stejně jako Hunger Games, které sice dobře dopadly, ale pouze v tom smyslu, že hlavní hrdinka přežila, to bylo celé, o šťastném konci se mluvit nedalo... 


Dárce - pokud se na tuhle knihu budete ptát v knihkupectví, počítejte s tím, že vás odkážou na dětské oddělení. Podle mě je kniha dost dobře určená všem, u dětí otevře prostor k fantazii a dospělé donutí přemýšlet ... Opět se jedná o sci-fi/fantasy, které přečtete za dva večery, popřípadě jeden dlouhý, jedním dechem. Hlavní myšlenku má kniha podle mě skvělou!

Poslední kniha Volání kukačky od Robert Galbraith aka J. K. Rowling pod pseudonymem, který se jí nepodařilo utajit. Na tohle jsem byla hodně zvědavá, musím říct, že mi vůbec nedělalo problém oprostit se od myšlenky, že autorkou je ona slavná J. K. Rowling. Možná je to proto, že ta detektivka je vážně hodně dobrá, vůbec mi nepřijde, že je to autorčin první detektivní román. Nepatří mezi nejlepší detektivky co jsem kdy četla, ale je opravdu dobrá! Z čeho mám radost je to, že už vyšel druhý díl, zatím jen v angličtině, u nás bude v roce 2015 a údajně se tváří taky hodně slibně. J. K. Rowling rozhodně není skvělá jen ve psaní fantasy!

P.S. Malý tip na závěr - první díl Divergence seženete přímo v odkazu na databázi knih v sekci bazar za super cenu, stejně tak Dárce i Volání kukačky.





5 komentářů:

  1. Na Divergenci si brousim zuby už dlouho, film se mi líbil, tak knížka bude určitě lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rozhodně, já jsem klasicky jako čtenář byla z filmu spíše zklamaná, ale nejhorší nebyl. Takže myslím, že z knihy budeš nadšená ☺

      Vymazat
  2. Divergenciu som zhltla a veľmi sa mi páčila, teraz len čakám, kým sa dostanem na SR, aby som si kúpila dvojku. Dokonca mi v mojom najobľúbenejšom kníhkupectve povedali, že tretí diel už nie je ani vo vydavateľstve.

    OdpovědětVymazat
  3. U mně byl problém U Divergence asi v tom, že jsem první dva díly četla hned za sebou (a zamilovala si je!) a na ten třetí jsem musela čekat skoro rok a mezitím mi samozřejmě ten převratný konec vyspoilovali booktubeři a známí. jednoznačně u mě vede první díl!

    OdpovědětVymazat
  4. Volanie kukučky mne osobne prišlo slabé, veľmi rozvláčne, celé to vyšetrovanie, väčšina knihy pozostáva len z neustáleho vypočúvania podozrivých, hlavne čo mi nesadlo bol ten záver, odhalenie vraha, prišlo mi to také nasilu šokovať..a možno to vidím aj preto tak, že po tejto detektívke prišli u mňa na rad severské detektívky, ktoré sú ďaleko lepšie, tie aj odporúčam, napr. jedného z obľúbených Jo Nesba, od Rowlingovej ma viac určite zaujalo Prázdne miesto, týmto smerom by sa mala skôr uberať..

    OdpovědětVymazat

 
Používá technologii služby Blogger.